چگونه دردهای قاعدگی را كم كنیم؟



آرام بنشینید یا بخوابید تا عضلات شما از حالت انقباض در آیند.

2- دوش آب گرم بگیرید یا كیسه آب گرم را روی شكم و كمر خود قرار دهید، یا اینكه می‏توانید از حوله‏ای گرم برای این كار استفاده كنید.

3- به طور عمیق نفس بكشید و به یك موسیقی آرام گوش دهید.

4- كمی ورزش كنید. شنا و پیاده روی برای این كار مناسب هستند، زیرا ورزش‏هایی آرام و بدون استرس می‏باشند.

5- اگر كمر شما درد می‏كند، از ایستادن طولانی مدت خودداری كنید.

6- كمر خود را ماساژ دهید تا گرفتگی و درد آن كم شود.

7- مواد غذایی غنی از كلسیم بخورید، مثل شیر و ماست، سبزیجات سبز برگی شكل (اسفناج ، كاهو ، جعفری، كرفس، كلم و ...)


8- مصرف نمك ، قند (یا شكر) و قهوه را كاهش دهید.

9- تحت نظر پزشك از مكمل كلسیم و منیزیم استفاده كنید تا گرفتگی عضلات و درد شما را كاهش دهد.

10- مصرف ویتامین‏های گروه B را افزایش دهید كه می‏توانید هم از مواد غذایی غنی از آنها استفاده كنید و هم مكمل‏های آنها را بخورید، مثل شربت ب- كمپلكس. خصوصا ویتامین B6 در كاهش این دردها موثر است، ولی نباید بیشتر از 100میلی‏گرم در روز از آن را مصرف كنید.

11- می‏توانید از گیاهان دارویی استفاده كنید، مثل دم كرده گل گاو زبان.

هشدارها:

* اگر می‏خواهید از گیاهان دارویی یا درمان‏های طبیعی استفاده كنید، با پزشك یا متخصصی كه در زمینه طب سنتی یا گیاه درمانی مهارت دارد، مشورت كنید.

* اگر درد شدیدی دارید و هیچ چیز نمی‏تواند آن را كاهش دهد، یا اگر غیر از درد، علائم دیگری مثل تهوع و حالت ضعف دارید، به پزشك مراجعه كنید.

* اگر در هر بار قاعدگی، این دردها تكرار شد و یا دچار بیماری یا مشكل خاصی هستید، حتما به توصیه‏های پزشك عمل كنید، زیرا توصیه‏های بالا نمی‏توانند جایگزین درمان پزشكی شوند.

نیره ولدخانی – كارشناس علوم تغذیه

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 4 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()