تبلیغات
تصـویـــر زن

برنج سفید خطر دیابت را افزایش می دهد

نتیجه تحقیقاتی كه پژوهشگران دانشگاه هاروارد در آمریكا انجام داده اند

 نشان می دهد كه مصرف برنج سفید خطر ابتلا به بیماری دیابت (مرض قند) را افزایش می دهد.

در گزارشی در این باره كه در نشریه آمریكایی Archives of Internal Medicine

انتشار یافته، گفته شده استفاده از برنج قهوه ای و نان سبوس دار خطر مبتلا شدن به دیابت را یك سوم كاهش می دهد.

تهیه كنندگان گزارش می گویند از آنجا كه برنج سفید بالارفتن قند خون را سریع تر می كند، خطر دیابت افزایش می یابد.

ولی برنج قهوه ای و مواد غذایی سبوس دار، در مقایسه با برنج و آرد سفید سالم تر هستند چون جذب این غذاها در بدن و تبدیل آن به قند خون با سرعت كمتری صورت می گیرد.

تحقیقاتی كه در این باره بر روی دویست هزار آمریكایی صورت گرفته بود نشان می داد مصرف برنج سفید با دیابت نوع 2، ارتباط دارد.

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 خرداد 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

كشمش انرژی زا و حاوی ویتامین D است!

کشمش انرژی زا و حاوی ویتامین D است


كشمش منبع مناسب فیبر، آنتی اكسیدان و انرژی است. همچنین بین 50

میوه‌ حاوی بروم بوده و نیز حاوی ویتامین D و هورمون استروژن است.

دكتر عزیز ابراهیمی متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا، گفت: فلاونولزی

نوعی از فنول از خانواده فلاونوئید است كه در كشمش وجود دارد و طی

فرآیند تبدیل انگور به كشمش كمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینكه كشمش حاوی مقادیر زیادی از بروم است؛ تصریح كرد:

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 خرداد 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

تاثیر میوه و سبزیجات بر كاهش خطر ابتلا به سرطان ناچیز است

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 فروردین 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

خانه‏ تان می ‏تواند شما را چاق كند

خانه‏ تان می ‏تواند شما را چاق كند

ضرب‌ المثلی هست كه می ‌گوید خانه ی من قصر من است؛ مهم نیست كه این خانه بزرگ باشد یا كوچك، چند تا اتاق و چند تا دست ‌شویی و حمام داشته باشد، مهم این است كه ما در خانه‌ مان سلامت باشیم و شرایط خانه طوری نباشد كه موجب بیماری، اضافه وزن و چاقی ما شود.

شاید بپرسید مگر خانه هم می ‎تواند آدم را چاق ‌كند؟ بله، ممكن است!

خانه‏ ای با امكانات خیلی زیاد می ‌تواند موجب بی‎ تحركی، تنبلی و حتی پُرخوری شود.

ولی نگران نشوید. این هم راه حل دارد.

با تغییرات ساده ای در خانه ‌تان می‌ توانید احتمال چاقی و اضافه وزن را كاهش دهید. در این قسمت راجع به آشپزخانه توضیحاتی می دهیم.

ادامه مطلب را حتما بخوانید . جالب است

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 فروردین 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

آنچه درباره آسپرین باید بدانید

آنچه درباره آسپرین باید بدانید

تحقیقات جدیدی كه در شماره سوم سال 2010 مجله انجمن پزشكی آمریكا چاپ شده نشان دهنده این است كه مصرف روزانه آسپرین ممكن است افراد را بیماری های عروقی مبتلا كند.در این تحقیقات تاكید شده است درمان با آسپرین برای همگان جواب گو نمیباشد.

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 فروردین 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

نورزتان پیروز

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 8 فروردین 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

نورزتان پیرروز

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 فروردین 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

عیدتان مبارک

سین اول سلام،

سلام به بهار و باران و یاران،

سلام به پاکی چشمه ساران.

سین دوم سحر،

سحر که مرغ می خواند.

سحر که آوازش را سپیدار بلند می داند.

سین سوم سادگی،

ساده باشیم.

مثل بنفشه کنار جوی،

با پاکی هم کاسه باشیم.

سین چهارم سرود،

سرود شقایق و شعر وشور،

سرود پرواز به دور.

سین پنجم سپید، قلبمان سپید

مثل پرنده ای که به آسمان پرید.

سین ششم سفر،

سفر با پر سیمرغ در صبح روشن،

به سرزمین آب و گل و نسترن.

سین هفتم سلام

دوباره سلام

سلام به صبح و سپیده و سحر

سلام به پرواز و پر

عیدتان مبارک.

 

 

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 فروردین 1389    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مصرف چای داغ و ماهی دودی ممنوع!

 

 

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، چاقی و افزایش وزن را از عوامل خطر سرطان‌ها عنوان كرد و با اشاره به نقش تغذیه در بروز سرطان‌ها نسبت به مصرف مایعات داغ و غذاهای نامطمئن هشدار داد.

چاقی و افزایش وزن را از دیگر عوامل خطر سرطان‌ها عنوان كرد و گفت: ‌افراد چاق و دارای افزایش وزن در معرض خطر بسیاری از سرطان‌ها از جمله كولون، كلیه، اندومتر رحم، ‌تخمدان، پانكراس و حتی سرطان معده قرار دارند.

وی تاكید كرد: جلوگیری از چاقی نه تنها مبارزه با سرطان بلكه مبارزه با بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی - عروقی، فشار خون، بیماری‌های مفصلی و سكته‌های مغزی است.

مصرف چای داغ سرطان‌زاست

برنج دودی و ماهی دودی با بسیاری از سرطان‌ها در ارتباطند
 
دكتر رمضانی تغذیه را از دیگر عوامل خطر سرطان‌ها عنوان كرد و گفت: ‌

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 5 اسفند 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

غذاهای رنگی بخورید البته از نوع طبیعی!

مواد غذایی رنگی موادی دارند كه مانع ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی و سرطان می ‌شوند و به حالت تعادل روحی، حافظه و قدرت تفكر نیز كمك می ‌كنند.

آقای استیون پرت كه یكی از محققان مواد غذایی و یكی از پزشكان بیمارستان كالیفرنیا است می‌ گوید: "بسیاری از بیماران با رعایت یك رژیم غذایی ساده پیشرفت خوبی در جریان درمان از خود نشان دادند." او می ‌گوید: "مهم نیست كه شما قصد دارید از ابتلا به بیماری ‌های قلبی، ضعف عضلانی یا سرطان پیشگیری كنید زیرا تمام بدن یك سیستم واحد است و سلامت قلب به اندازه سلامت چشم یا پوست اهمیت دارد، پس با رعایت رژیم غذایی سالم و مفید به سلامت كل بدن كمك می‌ كنید و نیاز ندارید برای سلامت هر عضوی یك رژیم غذایی خاص داشته باشید."

و اما این موادغذایی عبارت ‌اند از:

انواع لوبیا، زغال اخته، گل كلم ،جو، پرتقال، كدو تنبل، سویا، اسفناج،

چای سبز یا سیاه، گوجه فرنگی، گردو و ماست، ماهی آزاد و بوقلمون

در ادامه مطلب فهرستهای زیر را بطور کامل مطالعه کنید

 گردو، سرشار از چربی خوب

 به رژیم غذایی خود كمی‌ هم رنگ بدهید

 سویا و تاثیر خوب آن بر كلسترول

 جو و لوبیا، سرشار از فیبر

 كلسیم و استخوان ‌ها

 

نوشته شده در تاریخ شنبه 24 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

چگونه رفتار خوب و احساس خوب داشته باشیم؟

 

1. ابتدا در مورد همه چیز به خوبی فكر كنیم قبل از اینكه راجع به آن صحبت كنیم خصوصا اگر در پیدا كردن لغات ضعیف هستید.


2. با دیگران با احترام صحبت كنید و از نكات منفی و آزاردهنده دوری كنید.


3. همیشه از كلمه متشكرم زیاد استفاده كنید و خوش برخورد باشید.


4. همیشه به بزرگترها احترام بگذارید و به آنها گوش دهید و یاد بگیرید.


5. در را برای كسانی كه در نزدیك شما حركت می كنند باز كنید، چه خانم باشند و چه آقا.


6. در مورد والدینتان به خوبی صحبت كنید و برای آنها احترام قائل باشید حتی اگر همیشه این حس را ندارید.


7. قسم نخورید و از زبان شرم آور استفاده نكنید.


8. با دیگران به طور مناسب خوش آمدگویی كنید حتی اگر آنها را از قبل می شناسید.


9. نشان دهید كه شناختن افراد برایتان اهمیت دارد پس از آنها سوال كنید.


10. به ظاهر خود اهمیت دهید.


11. حال دیگران را نگیرید كسی را تحقیر نكنید و غیبت نكنید.


12. هیچ وقت صحبت دیگران را قطع نكنید مگر اینكه بی ادبی یا قسم دروغ باشد.


13. همیشه در پی آشكارسازی امور باشید.


14. در مورد رفتارهای پشت تلفن هم فكر كنید. سعی كنید در پشت تلفن اتیكت داشته باشید.


15. تماس های قبل از ساعت 7 صبح یا بعد از ساعت 9 شب نداشته باشید.


16. مطمئن شوید كه شماره درستی دارید.


17. زمانی كه تلفن پاسخ داده می شود بسیار زشت است كه بدون هیچ حرفی از آنها بپرسید كه چكار دارند.

 

ادامه مطلب را حتما بخوانید

نوشته شده در تاریخ جمعه 23 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

غذاهای مفید برای افزایش حافظه‌

غذاهای مفید برای افزایش حافظه‌

قبل از هر چیز باید به این مساله اشاره كرد كه ظرفیت یاد گیری و میزان هوش و وسعت اندیشه عمدتا از طریق توارث تعیین می شود و عوامل ارثی در این مساله موثرترند اما عوامل محیطی، شرایط اقلیمی، میزان، نوع و كیفیت غذا نیز تاثیر غیرقابل انكاری روی  مساله هوش دارند...

 

اولین مساله استفاده از منابع حاوی روغن ‌های مایعی است كه دربردارنده اسید های چرب امگا 3 هستند. بهترین منبع امگا 3 آبزیان به‌ خصوص ماهیان چرب هستند. دانه ‌های روغنی نظیر بادام، گردو، بادا‌م ‌زمینی، كنجد و تخم ‌كتان هم از منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اما اكنون كه آلودگی محیط ‌زیست با جیوه مطرح است، نمی ‌توان به خانم‌ های باردار توصیه كرد كه زیاد ماهی مصرف كنند اما به جای آن می ‌توانند از منابع گیاهی امگا 3 بهره ببرند.

 

 

علاوه بر روغن ‌ها، ویتامین‌ های گروه B نیز در این موضوع دخیل هستند و غلات كامل، جوانه گندم،‌ مخمر آب ‌جو و جگر به عنوان منابع تامین‌ كننده آنها محسوب می ‌شوند.

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 23 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ماموگرافی، در چه سنی؟

ماموگرافی، در چه سنی؟

 

ماموگرافی یكی از بهترین روش ‌های غربالگری بیماری‌ های سینه است و بسیاری از زنان برای این كه نوع بیماری‌ شان تشخیص داده شود، این آزمایش از سوی پزشك برای شان تجویز می‌ شود.

دكتر شهلا چایچیان، متخصص زنان و مامایی و عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با جام‌جم می‌ گوید: با این كه ماموگرافی به وسیله اشعه ایكس انجام می‌ شود و بر اساس برخی تفكرات ممكن است برای بدن خطر داشته باشد، ولی به هرحال این خطر بسیار كمتر از پیدا نكردن تومورهای سینه در مراحل اولیه، بیمار را تهدید می‌ كند.

بهتر است ماموگرافی در زمان ‌هایی كه توصیه شده است، انجام شود و هیچ‌ گاه نباید تاثیر معاینات سینه توسط پزشك و زنان نادیده گرفته شود.

به نظر این عضو هیات علمی دانشگاه بهتر است اولین ماموگرافی در 35 سالگی انجام شود. وی می‌افزاید: انجام ماموگرافی قبل از 35 سالگی فقط در كسانی كه خود و خانواده ‌اش سابقه بیماری ‌های بسیار شدید سینه دارند مجاز است و نباید زنان هنگام انجام غربالگری و تست‌ های معمولی از آزمایش ماموگرافی استفاده كنند.

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 23 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

رژیم غذایی در کم کاری تیروئید

رژیم غذایی در کم کاری تیروئید:

 

1- برخلاف مبتلایان به پرکاری تیروئید، این بیماران باید از مصرف زیاد مواد غذایی گواتروژن پرهیز کنند و سبزی جات را به صورت پخته مصرف نمایند. مواد غذایی گواتروژن شامل انواع کلم، شلغم،  روغن گلزا ( کانولا ) ، بادام زمینی،  ارزن و سویا  است.

 

2- سویا می تواند مانع جذب کافی داروهای تیروئید شود. بنابراین باید در مصرف آن احتیاط گردد.

 

3- توجه داشته باشید که از نمک در پایان پخت غذا استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت ید موجود در نمک هنگام برداشتن درب ظرف غذا، همراه با بخار خارج می شود. در این صورت شما میزان ید کمتری از آن چه که انتظار می رود دریافت خواهید کرد. در ضمن نمک یددار را نباید در شیشه های شفاف و در معرض نور نگهداری کرد.

 

مابقی را در ادامه مطلب مطالعه کنید......... 

نوشته شده در تاریخ جمعه 16 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

کم کاری تیروئید چیست؟

کم کاری تیروئید (هیپو تیروئیدی)

 کم کاری تیروئید چیست؟

هیپو تیروئیدی یا کم کاری تیروئید (غدد تیروئید کم فعال) زمانی اتفاق می افتد که غده تیروئید میزان هورمون تیروئید کمتر از حد طبیعی تولید کند. نتیجه این اتفاق کاهش بسیاری از فعالیتهای بدن است. گرچه کم کاری تیروئید می تواند موقتی باشد، ولی معمولاً یک وضعیت دائمی است. برخی مطالعات نشان می دهند که 10 درصد زنان و 3 درصد مردان کم کاری تیروئید دارند.

نشانه های هیپوتیروئیدی چیست؟

در مراحل ابتدایی ممکن است علائم کمی بروز کند چرا که بدن توانایی جبران نسبی غده تیروئید از کار افتاده را با افزایش تحریک آن دارد. این مسئله بسیار شبیه فشار دادن پدال گاز برای حرکت با سرعت قبلی در وقتی که ماشین از تپه بالا می رود است. به هرحال به دلیل آنکه تولید هورمون تیروئید کاهش یافته و متابولیسم بدن کند شده است نشانه های مختلفی می تواند بروز کند.

- خستگی فراگیر  -  خواب آلودگی  -   فراموشکاری  -   مشکلات یادگیری

- ناخن و موی خشک و شکننده  -   پوست خشک و خارش دار  -   صورت پف آلود

- یبوست  -   ناراحتی عضلات   -   اضافه وزن و احتباس ادراری

- جریان قاعدگی سنگین یا غیر طبیعی

- افزایش فراوانی سقط  -   افزایش حساسیت به داروها

نوشته شده در تاریخ جمعه 16 بهمن 1388    | توسط: Gharibeh - khazan    |    | نظرات()
=================================================================== ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^